תרגיל ערך חדשותי
טקסט תקשורתי
תנועתו של אבו מאזן במתקפה חסרת תקדים: "טראמפ כמו היטלר"
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5059997,00.html

ערך חדשותי - קרטריונים
א. חשיבות: חשיבות גדולה.
ב. רלוונטיות: רלוונטי.
ג. ייחודיות: אירוע חריג.
ד. אישיות מפורסמת: דונלד טראמפ,היטלר.
ה. עניין אנושי: הגובל בהתרחשות נס, אירוע הטעון ברגשות עזים.
ו. עדכניות: אין.
האם הידיעה מתוכננת?
כן
האם הידיעה קשה/רכה?
קשה
ניתוח לפי חמשת המימים?
טראמפ והיטלר
אירגון פתח יוצא נגד טראמפ21.12.17
ב"פלסטין"
אירגון פתח התעצבן על טראמפ
==========================================================
תרגיל סדר יום ציבורי
לעיין בקישור של העין השביעית הביאו את הכותרות של 4 עיתונים וכתבו
קישור
1. מה הכותרות של 4 כתבות
2. מהו סוג סדר היום המופיע לפי דעתכם
3. ערכו השוואה בין הכותרות. האם הנושאים שעלו דומים/שונים זה מזה?
שער של ידיעות אחרונות

הנושאים שעולים על סדר היום הם וסוג סדר היום
1. כן המפקדת!
2. הרוצח חוסל
3.לא לגירוש
4.אחרי השרים:גם המנכלים רוצים עוד אלפי שקלים לחודש
שער של עיתון מעריב

הנושאים שעולים על סדר היום הם וסוג סדר היום
1.רבנים בעד הרמטכל
2.פשעים ועבירות לא קלות
3.טראמפ:השגרירות לא תעבור בשנה הבאה
4.עסקת טילי הספייק עם הודו צפויה להתחדש
שער של עיתון הארץ

הנושאים שעולים על סדר היום הם וסוג סדר היום
1.המשטרה צפויה להמליץ להעמיד לדין את שמרון ומולכו
2.צפון ודרום קוריאה יצעדו יחד בפתיחת משחקי החורף
3.בקואליציה מקדמים
4.כוחות הביטחון הרגו חמוש בג'ניןשער של עיתון ישראל היום

הנושאים שעולים על סדר היום הם וסוג סדר היום
1.רונאלדיניו פורש
2.הרב דרוקמן
3.קרב לילי בג'נין
4.טסים קדימה
==========================================================
--------------------------------------------------------------------------------------------
תרגיל הבניית המציאות
הבניית המציאות
הנחת המוצא של תיאורית הבניית המציאות היא שהיא מדברת על הקשר בין המציאות לייצוג בתקשורת. התיאוריה אומרת שאמצעי התקשורת לא יכולים לשקף את מה שקורה במציאות. אין דבר כזה ייצוג אובייקטיבי, עובדתי. הייצוג לא יהיה מראה של המציאות לעולם. לתיאוריה גם קוראים התיאוריה האידיאולוגית, כי אנו משקפים מציאות סובייקטיבית.
תתחילו מכאן
טקסט תקשורתי
מאז שטרחנו להחליף את כל כלי המטבח בטפלון, נשמעות שוב אזהרות על הסכנה שבחומר. האם עדיף לקנות מחבת בציפוי קרמי? הקפצנו על 20 מחבתות חדשות של החברות המובילות, כדי לדעת עד כמה הציפוי חשוב, והאם יש הבדל בטעם האוכל
ניתוח לפי גישת הבניית המציאות
מסרים שמעבירים לנו הם איזה מחבת יותר "טובה" מכולם.
השתמשו במושגים מתוך הגישה- אין אמת אחת או משמעות אחת
האינטרס הוא דל יצרני המחבתות
הוא משפיע על הקונים
הנחת המוצא של תיאורית הבניית המציאות היא שהיא מדברת על הקשר בין המציאות לייצוג בתקשורת. התיאוריה אומרת שאמצעי התקשורת לא יכולים לשקף את מה שקורה במציאות. אין דבר כזה ייצוג אובייקטיבי, עובדתי. הייצוג לא יהיה מראה של המציאות לעולם. לתיאוריה גם קוראים התיאוריה האידיאולוגית, כי אנו משקפים מציאות סובייקטיבית.
לדוגמא
=================================================================================
תרגיל בנושא - יחסי מרכז פריפריה
שבפריפריה פחות משקיעים מהמרכז.
היחידות להתפתחות הילד נמצאות במשבר תקציבי, והנפגעות העיקריות הן משפחות מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית, שאינן יכולות לממן טיפול פרטי. מתחילת השנה נסגרו שש יחידות
לקראת שנת הלימודים 2016/2017: איפה החצי השני? בני הנוער שאינם זכאים לתעודת בגרות
הפערים הם:
נשירה: הנשירה בפריפריה הרבה יותר גדולה מהנשירה במרכז.
ניהול מרבית בתי הספר בפריפריה בידי רשתות המתמחות בחינוך מקצועי:
התשובה השנייה לשאלה "איפה החצי השני" היא שבחלק גדול מהיישובים הקטנים ומעוטי המשאבים, כדוגמת עיירות הפיתוח, הרשות המקומית מוסרת את הפעלה בית הספר התיכון המקומי לידי רשתות ניהול חיצוניות שהתמחותן ההיסטורית היא בחינוך מקצועי.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה