תקשורת

תרגיל 1- ניתוח פרסומת לפי מרכיבי הפרסומת
            שם הפרסומת:   בוחרים בריא-נביעות





✍מוען- שולח המסר  -   נביעות
✍ נמען- מקבל המסר   - אזרחי ישראל
✍ מסר- תוכן              נביעות הכי טוב
✍ ערוץ – מדיום (רדיו/טלוויזיה/עיתון)        טלוויזיה




תרגיל 2 - מודל לאסוול


מהו מודל לאסוול?

תוצאת תמונה עבור מודל לאסוול סיכום
מודל לאסוול הוא תהליכי ליניארי. המודל הבסיסי לתהליך העברת המסר מהמוען לנמען באופן חד סטרי. נבנה על פי מחקר של סרטי תעמולה נאציים. ההתמקדות במודל היא בהשפעה של המסר, שהוא אחיד, והמשפיע העיקרי הוא המוען השולט בתהליך התקשורת. הנמען לפי המודל הוא קהל הומוגני וסביל. המודל מניח כוונת זדון של המוען וכוונה להשפעה מסוימת. מי? – אומר מה? – באיזה ערוץ? – למי? – באיזו השפעה? דוגמא למודל לאסוול היא מודעות תעמולה. יש בעיתיות עם המודל מכיוון שלנמען אין אפשרות תגובה כלל.  לאסוול אינו מתייחס למסר ולתוכנו כלל.

פרסומת שוש



מוען-עלית
מסר-"את לא מחליטה עליי"
ערוץ-טלוויזיה
נמען\קהל-תושבי ישראל
השפעה-הרבה טוקבקים משמע השפעה גדולה




תרגיל 3 - מודל פיסק 




·הטקסט - 






המוען- שוש
·הקונטקסט (ההקשר)- הורים- יחששו מן הפרסומת
                                ילדים- יאהבו את הפרסומת


·משמעויות.-  המשמעות של ההורים תהיה שונה מזאת של הילדים.
                   בגלל הפרש הגילאים ההתפרשות תהיה שונה אצל כל אחד.


לפי התגובות אני מבין שיש חילוקי דעות במשמעות שנותניםלפרסומת חלק יהיה בעד וחלק יהיה נגד

בעד-
"אחת הפרסומת הכי יפות שיש"

נגד-
"כל מי שאומר על החרא הקטן שהוא חמוד או שהוא מאוהב בו, אני רק מאחל לו שיוולד לו צוציק כזה חוצפן שיגיד לו את אותו משפט ואז נראה אתכם נמסים מאושר"









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה